Duktig.

Det här med att vara förkyld alltså..inte roligt. Igår ansåg jag mig själv vara frisk. En dags vila med resultatet att träningen fick skjutas upp fick räcka. Igår snörade jag därför på mig mina löparskor och begav mig ut i slasket. 5 km på tid var planen. Jag har en bra tid, för att vara jag, från början av programmeringen. Det är en tid jag vill slå, men det blir bara svårare och svårare. Och ja..har man varit förkyld kanske man inte ska ha som mål att slå sin rekordtid. Bestämde mig för att strunta i tiden och bara springa de 5 km i ett tempo som kändes lagom…det gick sådär. Från första löpsteget tryckte jag på och det var först sista kilometern jag drog ner på tempot (orken tog visst slut då). Tiden blev tillslut 29.40 och jag är grymt nöjd med tanke på senaste dagarnas status samt med tanke på underlaget.

Men..idag är förkylningen tillbaka. Huvudvärk. Ont i nacken. Raspig hals. Irriterande. Så vila väntar idag (vilket programmeringen faktiskt säger att jag ska ha, men som jag hade planer att ignorera…). Hela förmiddagen har därför spenderats i sängen med en kopp kaffe tittandes först på OS och sen på sändningen från Tjejvasan. Och vet ni. Jag tycker helt klart att jag är värd denna lugna dag. Inget dåligt samvete över att klockan bara blir mer och mer och jag inte gör något vettigt. För det jag gör är ju faktiskt vettigt. 🙂

Att titta på Vasaloppet väcker dock minnen. Jag längtar efter att få ta mig an de där nio milen igen! Ska nog försöka få en plats till nästa års lopp. All smärta och negativa tankar kring loppet är borta och jag minns bara det bra och det fina. Minns bara känslan av hur glad, lycklig och stolt jag var..speciellt de där sista 9 km från Eldris då jag förstod att jag skulle ta mig i mål. Via nedan länk kan ni läsa om mitt äventyr från 2012; http://team1337.shapemeup.se/2012/03/05/vasaloppet-2012-tavlingsberattelse/

Precis nu vågar jag mig nog på att säga att jag är bra. Jag är duktig. Jag ligger i min säng och tittar på min egovägg med mina diplom från Halvklassikern och Klassikern. Igår fick jag beröm från chefen för ett större jobb jag slitit med i en vecka. Och min tid på 5 km är helt klart godkänd. Så jo. Jag ÄR bra. 🙂

IMG_20140222_124634

Leave a Reply

