Ingenting varar för evigt

Sitter på boxen. Har precis avklarat dagens pass;
A. Back Squat @80% 5 x 5 (80 kg)
B. 40 sek rodd @PR-tempo 500 m x 5

Passet kändes bra. Rodden kändes lätt och inte så hemsk som 40 sek brukar göra. Att göra femmor på 80 kg i back squat kändes också bra och jag hoppas verkligen att det innebär att mina ben börjar bli en aning starkare..

Jag börjar märka av i kroppen att tempot börjar lugnas ner lite. Eksemen börjar försvinna. Jag känner mig mer återhämtad. Jag har mer tid för mig själv helt enkelt. Kanske kanske att det snart börjar märkas i träningen också…ska bli intressant att se hur Open går i år. Jag har inga mål med Open iår, fokus ligger på annat detta år. Men, det är alltid spännande att se hur man placerar sig mot alla andra. Planerar också en liten Open-turnée, får se vilka boxar jag besöker…tycker att hela cirkusen kring Open känns mindre iår än förra året. Stämmer det eller har man bara vant sig vid allt?

20140218_181118

Det sker så många förändringar hela tiden. Kan inte allt bara få vara som det är? En liten stund kan man väl få känna att jorden slutar snurra. En liten stund av ro. Ingenting vara för evigt…tyvärr.

Leave a Reply

