Godmorgon världen.

Jag hade rätt igår. Gårdagens pass gjorde ont. Men på ett bra sätt 🙂

Gårdagens pass;
A. Back squat@20X1, 3 reps@80%x8, 4 minuter
+
Rodd 4x500m@1:50, vila 2 minuter
vila 6 minuter
4x500m@1:50, vila 2 minuter

Back squats gjordes med 80 kg på stången. Det var tungt och det gällde att vara fokuserad för att komma upp ur botten. Men det gick och det gick allt bättre alltefter seten rullade på. Med tanke på hur känslan är på både 75% samt 80% av max så borde 100% snart förbättras. Jag vill förbi de där 100 kg:na.

Rodden då. Ojojoj. 1.50-tempo innebär att jag ligger precis under min mjölksyratröskel kan man säga. Lite lite snabbare och mjölksyran skulle vara där. I det tempo som jag körde så får jag verkligen jobba och de sista intervallerna var grymt utmanande. När det blir som tyngst sitter jag och räknar ner meter och sekunder. 200 m kvar – 40 sek till, 150 m kvar – 30 sek till etc…ganska skönt att ha koll på hur länge till man ska trycka på, men samtidigt – 10 sek är låååångt!

Jag älskar pass som ovan. Pass som gör lite ont och där jag känner att jag har kontrollen. Att kroppen egentligen helst vill sluta, men att jag fortsätter. Undrar om man någon gång blir lika bra att pressa kroppen som våra medaljörer på OS igår? Förstå att helt kunna sluta lyssna på kroppen, ignorerar varje signal om att nu är den slut..inte det mest hälsosammaste, men ganska coolt ändå. 🙂

Idag ska jag göra något som är lite läskigt. Jag ska träffa en kurator. Precis som jag tar hjälp av någon annan att bli mitt bästa fysiska jag, ska jag nu ta hjälp av någon för att bli mitt bästa psykiska jag. Allt fixar man inte ensam, och vilken tur då att man kan få hjälp. Får se hur det går. Efter samtalet väntar en löprunda, det om något kan ju annars klassas som terapi 🙂

Ha en fin dag!

Leave a Reply

