Så var man tillbaka.

I och med att YesBox nu försvinner så är det dags för en annan att leta sig till ett nytt gym. Tillbaka till de där vanliga gymmen där andra tränande “lånar” ens skivstång, box eller vad som helst mitt under en krävande AMRAP eller metcon. Det ska bli intressant detta…men, det har också sina fördelar att återigen börja träna på ett vanligt gym. Jag kan direkt när jag kommer dit börja med mitt eget pass och måste inte städa, plocka och fixa. Jag kan lämna stället när jag vill. Det ska helt enkelt bli skönt att slippa ansvaret, en oj, vad jag kommer att sakna friheten!

I lördagas gjorde jag mitt första pass på ASK. Jag kommer att hänga på två olika gym som det ser ut just nu – ASK och Friskis. ASK kommer att ge mig grymma möjligheter till att utveckla tyngdlyftningen i och med den lyftarlokal som finns samt förhoppningsvis lite hjälp från de duktiga lyftare som tränar där. Friskis är mest “CrossFit-vänligt” i stan och därför blir det ganska naturligt att söka sig dit igen..

I lördags iallafall så gjorde jag en hel del vändningar. Med tjejstång och allt! Det var riktigt skönt för greppet att få jobba med en lite mindre stång, helt klart något jag kan vänja mig vid 🙂
Lördagens pass;
A. Hang squat clean x 5 (55-65-67-69-70)
B. Squat clean 1.1.1 x 10, 1 minut vila (55 kg)

Kände mig stark i lördags. Skön känsla. Bra teknik och fina lyft. Satt bra under stången. Riktigt riktigt bra pass helt enkelt.

Söndagens pass körde jag på boxen i sällskap av Emms och Milian. Söndagens pass var lite flåsigare, och jag var lite seg efter lördagens pass. Det gick dock bra, även fast jag kanske hade kunnat köra på lite hårdare än vad jag nu gjorde.
Söndagens pass;
@80% aerobisk intensitet
7 min AMRAP: 10x 10+10m shuttle run, 5 TTB, 10 armhävningar
vila 5 minuter
7 min AMRAP: ro 250m, 10 wall balls
vila 5 minuter
7 min AMRAP: 20m bear crawl, 10 boxhopp, 10 utfallssteg
vila 5 minuter
7 min AMRAP: 25 dubbelhopp, 12 benböj, 12 situps

20140209_134638

20140209_141241

Igår vila. Idag väntar MASSOR av tunga back squats och 500 meters intervaller på rodden. Dagens pass kommer att göra ont..

 

Leave a Reply

