Svart eller vitt.

Det känns lite skumt. Eller ovant? Att helt plötsligt ha tid. Huvudet har inte vant sig. Kroppen har inte vant sig. Jag har fortfarande känslan av att jag måste göra alla “måsten” så snabbt som möjligt för att hinna med. Får lite dåligt samvete om jag tar det lugnt, för det borde jag ju inte ha tid till egentligen..det kommer nog ta ett tag innan jag helt har greppat den här nya livsstilen. Men jag tror också att det krävs att allt med YesBox och Quality Fitness (bolaget) är avklarat och nedlagt…men kanske att det är bra att ha en slags nedtrappning?

Men jag njuter också för fullt. Ta bara söndagen som ett gyllene exempel på hur härligt livet är! Upp i skaplig tid. Frukost och kaffe. Sen raka vägen till Vilsta Raststuga för att möta upp Emms, Robban och Milian. Tipspromenad! Några kilometer promenad i snön där allt och inget ventilerades. Avslutade sen med att dricka kaffe och äta paleobollar i värmestugan. Bara sitta och prata, mysa med underbaraste Milian (mitt hjärta blir bara mer och mer förlorat till den där lille). Emma och jag rullar sen mot boxen. Tränar TILLSAMMANS! (redan i uppvärmningen var det två som fick lägga band på sig för att inte börja tävla..). Flummar runt. Ägnar en kvart åt att försöka få till en så snygg (ful) bild som möjligt. Skjutsar hem Emma. Möter upp Marcus på boxen. Hem och lagar mat. Bara är. Avslutar dagen i soffan tittandes på en film. Ren lycka.

20140202_120959

 

20140202_125543  20140202_143839

IMG-20140202-WA0000

Oja. Det svänger för fullt i livet mellan mörkt och ljust. Kontraster hela tiden. Men det är väl också därför man mår så otroligt bra de dagar som ser ut som söndagen gjorde? Det är motsatserna man vill åt. Hellre svart eller vitt än en grå sörja.

Ja. Tränade ju i söndags. Passet;
A. Push press + push jerk x 5 – sista lyftet hamnade på 70 kg
B1. Viktade pullups 3 x 4
B2. Viktade dips 3 x 4
+ 10-9-8…-1 svingar@24 kg

Passet kändes riktigt bra. Bra känsla i lyften. Helt klart nöjd. Vaknade med en ordentlig träningsvärk igår, så det var nog bra att jag hade vila igår. Träningsvärken börjar ge mig sig nu, perfekt med tanke på kvällens utmaning…”Heavy Grace”. Jag är lite nervös…

Ha en bra dag!

 

Leave a Reply

