4 x 10 minuter.

Riktigt svettigt pass idag. Det är den där rodden som gör det tror jag…

Max 80% effort skulle allt göras på, dvs inget jättehögt tempo (detta var mycket tydligt utskrivet i programmeringen). Och med tanke på de övningar som var med i de AMRAPs som jag gjorde så gick det inte att köra jättehårt ändå. Och jag kände helt klart av gårdagens pass, kroppen var seg och mör och morgondagens vila är efterlängtad.

Dagens pass;
10 minuter: 6x10m shuttle-run, 10 KBS@12kg, 3 TGU/arm
vila 7 minuter
10 minuter: ro 150m, 10 wall balls, 35 Double-unders
vila 7 minuter
10 minuter: ro 150m, 10 boxhopp@60cm – gå ner, 5 burpees utan hopp
vila 7 minuter
10 minuter: 6x10m shuttle-run, 30m bear-crawl, 30m utfallsgång

20140130_191142

De två i mitten var jobbigast eller snarare svettigast, helt klart. DU ger en otrolig puls och jag är nöjd att jag klarade dem obrutet. Har haft lite problem fram och tillbaka med mina DU, men den senaste tiden har de fungerat bra. Kan vara för att jag inte har lagt så mycket fokus på dem utan bara gjort det jag ska..

Jag har kommit igång med att äta igen, men jag måste börja äta mer och få i mig lite mer kolhydrater. Protein är jag duktig med, men kolhydraterna glöms bort. Och ja. efter både gårdagens pass och dagens så behöver jag nog fylla på bättre än vad jag gör. Jag tror att det är en stor anledning till att kroppen kändes som den gjorde under passet och också varför jag ser fram emot vilan imorgon. Lite mer planering bakom maten får det bli. Nu äter jag iallafall alla mål så nästa steg får bli att se över innehållet också. Små steg ja..

Imorgon leder jag specialpass på YesBox. Passet är uppkallat efter YesBox och det skulle vara grymt skoj om så många som möjligt gjorde det – både på plats hos oss men också i övriga delar av detta land. Ett litet avsked helt enkelt. Passet är enligt nedan;

”YesBox”
2012-04-04 – 2014-01-31
A. Två och två, samla så snabbt som möjligt;
150 wallballs
50 squat clean
150 wallballs
50 power clean
B. Direkt efter sista power clean, inom den tid som A tog att genomföra; max antal burpees.
Regler; en jobbar i taget, en stång, max 10 repetitioner i taget.

Efter det så rullar jag mot Strängnäs. Jag både hoppar jämfota och hjular av lycka och glädje 🙂 Sov gott!

Leave a Reply

