Slut. Men ändå inte.

Sista veckan i januari nu. Januari har varit en lång månad hittills, och givetvis beror det på allt som händer med YesBox. Sista veckan i januari innebär att detta är sista veckan som vi kör pass på YesBox också. Jag har ett pass kvar att leda – det sista specialpasset på fredag. Jag tror inte att jag helt har greppat att vi är så nära slutet, jag kommer nog inte känna av det förns efter någon vecka eller så då saknande efter att få leda pass kommer komma.

Helt försvinner inte YesBox ännu. Då vi har några månaders uppsägningstid på lokalen så kör vi öppet gym åtminstone februari ut. Jag är både glad och mindre glad över det, det blir lite som att dra av ett plåster långsamt. Vi vet ju att slutet är här men vi kommer inte helt fram till det. Att lägga ner ett företag och en box innebär nästan mer jobb än att starta upp allt.

Igår hade jag således mitt sista ordinarie pass på boxen. Tänk om man hade kunnat få ha alla sina pass inspelade och kunnat jämföra dem med varandra? Min ledarroll och vem jag är har utvecklats och ändrats något enormt dessa två år. Att jobba med människor är otroligt givande och utvecklande, för det händer olika saker hela tiden, man kan aldrig vara säker på något och man måste vara beredd på det mesta. Jag älskar verkligen att jobba med detta och jag håller alla tummar jag har att jag så småningom kommer kunna jobba fullt ut med något liknande. En dag får jag förhoppningsvis på nytt uppleva det jag så länge har drömt om (vågar jag?).

Mellan passen igår tränade jag själv. Styrketräning/tygdlyftning. Inte något längre pass, men lagom ändå.
A. 10 x ground to overhead @60kg, vila 20 sek
B. 3 x AMRAP power clean&jerk @50 kg, vila 1 min (8-6-6)

Fick till mina push jerkar riktigt bra mot slutet. När jag kör på vikter som är förhållandevis lätta gällande pressen så vill jag lätt “fuska” och striktpressa mer än push pressa alt. jerka. Att striktpressa håller inte i längden så jag försöker jobba bort det och det går bättre. Och lyften blir ju betydligt snyggare också..

Jag är annars förvånad att träningen gick bra igår. Är återigen inne i en svacka rent mentalt och psykiskt och måndagskvällen/natten var tuff. Speciellt många timmars sömn blev det inte. Fast jag vet inte om det är så mycket mentalt. Det handlar mer om känslor. Det blir ibland så mycket känslor att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Att känna är otroligt jobbigt, men samtidigt, man känner sig otroligt levande också. Jag skulle inte vilja vara utan alla dessa känslor, men kanske att dem alla inte behöver komma på en och samma gång…

IMG_20140128_145025

Melissa Horn – “jag saknar dig mindre och mindre”

Idag ska jag springa intervaller (typ). Det ser jag fram emot 🙂 Ha en fin dag!

 

 

Leave a Reply

