När benen bara går.

Känslan i kroppen just nu – fantastisk! 

6 km löpning i ett underbart vackert och vitt Eskilstuna. Dagens pass enligt nedan;
10 min @Z1
7 min @80% (6.05 min/km)
3 min @Z1
7 min @80% (5.47 min/km)
3 min @Z1
7 min @80% (6.15 min/km)
3 min @Z1

Som man ganska snabbt ser så har jag liiite svårt för att hitta rätt tempo när det var 80% som gällde. Andra ökningen blev en aning för tuff, men det var så otroligt härligt att få trycka på och bara springa. Känna att man har kontrollen och att benen bara går. Vad är det för speciellt med löpning egentligen? Hur kommer det sig att det är så otroligt härligt? Jaa, givetvis gör endorfinerna sitt, men ändå. Jag älskar varje pass med löpning och jag ser verkligen fram emot de längre passen som förhoppningsvis kommer längre fram i vår och sommar 🙂 (Som jag önskar att jag kunde åka tillbaka i tiden och förklara för den där överviktiga lilla flickan som bävade inför varje träningspass med löpning att hon en dag faktiskt kommer gilla att springa, och att hon faktiskt kommer att orka också).

Studsade mot boxen efter avslutat pass. Individuell coachning samt lite häng med bästa Emms. Seriöst, att hon ska ha fött barn för 3 månader sen är svårt att tro…helt otroligt vad hon och hennes kropp klarar redan nu. Försökte mig på att ta hand lite om min egen kropp på boxen och rullade vader och vrister. De tog ganska mycket stryk i snömodden..jag behöver och måste (nej, jag VILL) bli bättre på att köra rörlighet. Det är en hel del kroppen ska klara av det kommande året, och småskavanker har en förmåga att snabbt växa sig större. Sååå, jag har nu tagit hem min lilla rulle och tar med den till jobbet imorgon..någon nytta av att man sitter stilla större delen av dagen ska man väl ändå ha?

IMG-20140129-WA0001

 

 

 

Idag mår jag bra. Och som jag uppskattar dessa dagar.

 

IMG-20140129-WA0002

Leave a Reply

