Minns gårdagen. Dröm om imorgon. Lev idag.

Ovan ord stod på kortet som jag fick av våra medlemmar vid gårdagens avskedsfest på YesBox. Mer klockrent kort för mig får man leta efter. För det är precis så jag vill leva mitt liv och som man ska leva sitt liv. Och det är precis så jag inte lever det just nu.

Jag håller krampaktigt kvar i det som var igår. Minns det fina som har hänt, återupplever det som har varit jobbigt och ogillar allt för stora förändringar. Jag drömmer om imorgon. Bygger upp förväntningar, förhoppningar och ett liv som ska komma. Jag lever ett steg före hela tiden. Och när det verkliga steget inte följer förhoppningarna så faller hela min värld i små små bitar. Ett ord som blir fel. Något som inte förverkligas och jag rasar från toppen till botten snabbare än man hinner att blinka. Hur gör man för att leva i nuet? Hur undviker man att bygga dessa förväntningar? Vågar man ens drömma?

Jag vet inte om jag vågar hoppas eller drömma om något mer snart. För allt rinner ut genom fingrarna som sand. Och för varje gång gör det bara mer och mer ont. Men vad vore livet utan drömmar och förhoppningar? Men jag önskar så att jag bara kunde stanna upp. Andas. Se denna dag för var den är och inte ha en tanke på morgondagen. Men hur gör man? Jag vill inte vakna upp en dag och märka att livet försvann medans jag drömde om hur det skulle kunna vara.

Nu ska jag snart ut och springa. Egentligen stod det längd i programmeringen, men skidspåren i denna stad är urusla och jag måste verkligen få röra på mig ordentligt. Få stänga av huvudet. Få en stunds ro. Så därför får det bli löpning och jag hoppas att det är ok för coachen.

Tränade igår också. Tunga lyft. Gick helt ok. Inga snygga lyft. Inte allt för tunga vikter egentligen även fast det kändes så. Ett pass som typ får godkänt.

 

Leave a Reply

