Vackra torsdag.

Bra dag idag. Skratt. Träning. Härliga människor. En bra känsla helt enkelt.

Jag har ätit alla mål jag ska. Kanske inte så pass mycket som jag behöver, men jag har ätit och det är rätt steg att ta just nu. Små steg som sagt. Jag kände av under passets gång att jag har strulat lite för mycket senaste dagarna. Det var tyngre än vanligt att komma igång och att hålla det tempo jag är van att hålla, men det gick ändå tillslut. Dagens pass;
Först – rodd i 20 min@z1
AMRAP 10 min av 2 min rodd, 5 armisar, 5 situps, 1 wall walk och 5 hollow rocks
AMRAP 10 min getups + windmill med hantel
Sist – 20 min löpning @z1

20140123_171201

Ett lugnt och behagligt pass som ligger helt i fas med den träning jag gör inför mina fjällmaror. Vänja kroppen vid längre pass och samtidigt göra stabiliserande övningar. Börjar känna att löpsteget förbättras mer och mer, jag orkar hålla upp kroppen när jag springer och sjunker inte ihop som jag annars lätt vill göra. Steget flyter på bättre och jag kämpar inte lika mycket. Så, nog går det åt rätt håll. Och hur underbart var det inte att få vara ute och springa i det vackra vinterlandskapet vi har! Kallt var det och det snöande lite lätt, precis som jag vill ha det 🙂

20140123_181554

Att passet avslutade med löpning i kyla förklarar mitt klädval vid resterande träning och när jag  instruerade vid kvällens pass på boxen..underställ på såklart! Det är helt klart en sak jag kommer sakna nu när jag ska börja träna på “vanliga” gym igen. Friheten att klä sig exakt hur man vill och också friheten att ta av sig kläder hur man vill. Varför har inte alla gym samma syn på det som vi har? Det är synd… Även fast jag inte alltid gillar min kropp så accepterar jag den och anser inte att jag har något att dölja, varför måste jag då göra det? Jaa..vi får se hur det blir helt enkelt 🙂

20140123_164059

Sov gott!

Leave a Reply

