Det stora i det lilla.

Något som de senaste årens stress har lärt mig är att uppskatta de små sakerna. Jag har alltid varit en person som gillar att planera och se fram emot saker. Det har gjort att jag har varit liten rädd för att missa livet här och nu. Men när jag tänker efter så missar jag ju inget alls, om jag bara är noga med att välja vad jag ska minnas.

Jag har dagligen små saker jag glädjer mig åt. Små saker som kan verka obetydliga men som för mig kan rädda en hel dag. Ofta är det små gester från de i min närhet, och ofta har de ingen aning om vad de precis gjorde för mig.

Eller så är det kvällar som denna. En lång varm dusch. Tända ljus. Raggsockor på fötterna. Jag och en bok i hörnet i soffan. När det ordinära blir extraordinärt. 

Dagens pass gick värdelöst idag. Men jag kan här och nu bestämma mig för om den prestationen ska få avgöra om min dag var bra eller dålig, eller välja att se vilken fantastisk kväll jag har haft. Vad får mig att må bäst tro? Så enkelt, men ändå så svårt ibland.

Jag hoppas att jag aldrig ska sluta se det stora i dessa små saker. Genom att hålla fast vid dem så har jag tagit ett steg på min väg mot att må bättre. Vad har förgyllt din dag idag? Tänk så mycket större världen kan bli..

Helt plötsligt ser jag nu fram emot morgondagen, för vem vet vad den bjuder på för små saker?  🙂 God natt!

Leave a Reply

