Inte helt hopplöst.

Just nu är det som om allt bara väller upp till ytan och bryter ut. Gårdagen var en dag jag gärna glömmer. Dålig lunch och sen bestämde jag mig tidigt för att inte äta middag. Ni hör ju bara! Jag bestämde mig för att inte äta middag (!)..nu handlar det inte längre om att jag inte hinner. När jag kom hem efter min kväll på boxen var jag illamående av hunger. I 4o min hade jag en mental kamp med mig själv..hungrig som bara den, men i mitt huvud förlorade jag om jag kokade två ägg åt mig. Jag förlorade tillslut..jag åt två ägg.

När jag inte ätit ordentligt på några dagar så är jag alltid rädd att börja äta igen. Det “sätter” ju sig direkt kan man säga. Men idag har jag faktiskt ätit hyggligt. Visst, min middag blev en omelett med lite gravad lax till, men det är faktiskt bättre än ingen middag alls. Och det är helt otroligt vilken skillnad jag känner i humör och energi. Inte så konstigt kanske?

Det är en hel del att jobba på detta år..små steg..

Som tur var så verkar inte gårdagens fall ha påverkat träningen. Dagens pass gick faktiskt riktigt bra. Har gjort samma pass tidigare så hade en måttstock att gå efter. Först ut;
5 varv @80% effort;
5 TnG Clean grip deadlift (80 kg)
AMRAP 2 min boxhopp (50 cm)

Boxhoppen blev; 43-40-40-40-40 – sammanlagt 203 st alltså. Kändes bra, även fast det kanske var lite tyngre än 80%. Men jag ville ju vara bättre än sist..

Efter det;
5 varv;
Stepups med stång bakom nacken (50 kg) 3/ben
20 situps
Vila 1 min

Ska bli intressant att se hur mina ben känns imorgon. Roligt att se att jag har förbättrat mig på båda delarna av dagens pass i alla fall. Det går framåt 🙂

Försökte ta några bilder för att lägga upp (det blir ju mycket roligare med lite bilder..) men det där med att fånga ett hopp med en mobilkamera..nja..men men, jag försökte ju i alla fall 🙂

20140121_205135

20140121_210517

Nu sova! Sov gott! (jaaa,,,jag sitter och småfnissar över min otroligt fyndiga rubrik)

Leave a Reply

