Lite läskigt på sitt vis.

Ännu en helg som passerat. En mycket bra helg. Jag kastas fortfarande fram och tillbaka mellan ljus och mörker. Att vara glad är läskigt när vetskapen om att det en gång tar slut finns där. Det gäller att njuta så länge det går.

Igår var jag på äventyr och tränade i en annan stad och i ett “vanligt” gym. Friskis&Svettis i Södertälje. Det första jag gjorde när jag kom in var att bara stå stilla och titta på allt. Tog in atmosfären. Vilken skillnad det var mot det jag är van vid. Så mycket folk! Min egen träning gick väl lite sådär. Skulle bygga upp till max shoulder press. Inte gjort så många strikta pressar senaste tiden men hade ändå förhoppning om nytt PB. Men nej. Inte det. 55 kg klarade jag. Men men..vad kan man förvänta sig när man äter som man gör just nu? Trevligt hade jag iallafall tack vare sällskapet och den rörelseglädje man känner på Friskis i Södertälje.

Kvällen igår avslutades med bebismys, powernap i soffan och alldeles för många bitar sushi. Små saker som gör livet lite vackrare.

image

Idag har jag rott. Aerobt test. 3 x 1000 m med 10 min vila mellan varje intervall. Gick bra tror jag. Klarade alla under 3.50 min..men hade kanske kunnat pressa ner mina tider någon sekund till. Eller? Dessa pass är allt svåra. 

image

Helgen avslutades på bästa vis. Matlådefix med Marcus. Kanske att jag äter lite bättre veckan som kommer…vågen tog Marcus med sig hem också. Den var lite för farlig att ha hemma.

Som sagt. En riktigt bra helg. En sån där helg som man vill hålla lite hårdare i. En sådär helg som skrämmer samtidigt som den får livet att bli helt fantastiskt. Får se hur kommande vecka blir..sov gott!

image

Leave a Reply

