När man klättrar ner några steg.

Den här träningsvärken alltså. Benen, latsen och biceps. Vad jag än gör så gör det ont. Men, det är ju så man vill ha det 🙂

Dock kändes det väl sådär att ha denna träningsvärk en dag som denna. Dagens träning bestod av;
A. Bygg upp till max power clean
B. Bygg upp till max OHS

Jag bestämde mig redan innan passet att idag var inte dagen då några nya PB skulle sättas. Idag var dagen då varje lyft skulle vara snyggt och perfekt. Hur långt det sen skulle räcka fick visa sig och jag var inställd på att vikterna skulle bli lite lägre än vanligt. Började värma upp (det blev en låååång uppvärmning för att ens kunna använda musklerna) och när jag se började lyfta så kändes allt rätt. Tajmingen var där. Kraften var där. Jag försökte blockera tankarna och tänka på just ingenting. Helt plötsligt hade jag jobbat upp till nuvarande PB-vikt, och lyftet gick galant. Vågade jag verkligen testa tyngre? Såklart! 76 kg på stången. Och upp flög den. Bara så där! Ett grymt snyggt lyft som hade genererat ett flertal 9:or – minst – från eventuella domare. Är jag nöjd eller vad?!

Att det skulle vara så enkelt? Att det bara handlade om att släppa den där tanken på ett nytt PB..så skönt att slippa pressen från mig själv. Att bara få ha roligt. Nu fungerar det här säkert inte varje gång, men just nu kunde det inte ha kommit mer lägligt. Hmm…att börja lyfta och tänka estetik varje gång kanske inte är så tokigt. 🙂

Något nytt PB i OHS blev det inte. Men jag försökte (testade 74 kg, 2 kg över PB). Dock fastnade jag i bottenläget lite för länge och orkade inte ta mig upp. Men det gör inte så mycket, nästa gång kanske det sitter? Jag är nöjd att jag bara kom ner i ett knäböj med denna träningsvärk. Fick mitt sista lyft på film, även fast det är en fail så är det intressant att se hur lyftet ser ut. (Om du tittar på det så kan du sluta titta efter ca 50 sek…jag ligger stilla på golvet ganska länge och är lite småfrustrerad).

Sov gott!