Guldkorn.

Vilken helg!

Efter allt som har varit, och väntar, så behövde jag få le lite. Och det har jag gjort från fredag till söndag.

Tänk så mycket bättre allt går tack vare ett litet leende. Träningen i fredags rullade på riktigt bra och känslan var bra rakt igenom passet. Fredagens pass;
EMOM i 12 min
Jämn – 20 DU
Udda – 10 KBS @24kg
+
EMOM i 12 min;
Jämn – 15o m rodd
Udda – 10 burpees

Andra delen var svettig och pulshöjande, första var mest behaglig. DU fungerade äntligen igen och mitt enda problem var att jag hela tiden tappade de där byxorna…:) Men det bästa av allt på fredagen var den fina överraskningen som väntade – helt plötsligt klev Stina, fina Stina, in på boxen! Känslan resten av kvällen kan lättast beskrivas med ordet “glädje!”. Vi fyra samlade, massa skratt, lite öl, skvaller och tonvis med kärlek.

20140110_215145 

Vännerna hade planerat fredagens bravader i några dagar och till och med involverat Martin. Vila väntade mig därför på lördagen. Och kanske var väl det bra? För igår var jag på äventyr till Uppsala och deltog i workshopen med Team Reebok. En hel massa fantastiska människor samlade under samma tak. Två träningspass genomfördes, båda i par –

1. Så fort som möjligt;
40 hang power clean @40 kg
100 air squats
40 “lagom”svingar @24 kg
100 tuck jumps
40 shoulder to overhead @40 kg
100 burpees
Jag och Linda hann med allt på strax över 13 min…skapligt flåsigt, och mina ben ver helt stumma efter passet.

2. AMRAP 14 min;
8 HR pushups
8 pullups
8/8 lunges – bakåt med KB i frontrack @16kg
Cashout – 40 buddy-getups
Lite mer styrka, och ja, mina armar var totalt döda efter detta..

Grym dag som avslutades med middag hos bästa coach Martin och Linda. Jag är rörd över alla dessa fina människor jag har i mitt liv. Flera nyttiga samtalsämnen, tankar och idéer innehöll dagen också. Jag har nu en hel del att fundera kring samt implementera när det kommer till coachning, min egen träning men också mitt eget liv. Konstant utveckling helt enkelt och det är aldrig försent att ändra något som inte fungerar. Ingenting är omöjligt utan ibland måste man bara ändra vilken väg man går – även fast målet är detsamma. I slutändan handlar dock ALLT om vad jag, och du, egentligen VILL. Gör du det du vill?    

Idag rör jag mig som en stelopererad äldre tant – träningsvärken är brutal! Men det är precis som det ska vara, och det där leendet från helgen syns fortfarande och jag hoppas att det sitter kvar ett tag. En tuff vecka väntar annars med flera pass på boxen, årsbokslut och förberedelser inför ev försäljning. Kanske att leendet gör att det känns lite lättare?

Ha en fin dag!

Leave a Reply

