Inte den här gången heller.

Jag var så arg på mig själv igår. Vad tror jag egentligen ska hända med formen och kroppen när jag äter som en kratta? Blir man starkare av att äta..ja..inget?! Nej, det blir man inte.

Gårdagens träning;
A. Bygg till 80-85% snatch (40 kg)
B. Bygg till max back squat (100 kg)
C. Bygg till max split jerk (80 kg)

Så fort jag såg vad för träning som väntade så började hjärnan jobba med det mentala. Att maxa är nästan alltid roligt, och det är ju ett gyllene tillfälle till att sätta nytt pers. Men, för att kunna göra det så krävs det ju att resten av livet fungerar. När du är “tränad” blir stegen i vikter mindre, och ja, ett nytt PB med “bara” 1 kg är helt klart värt att jubla över.

Så. Jag satsade således på nytt PB i både back squat och split jerk. Det blev inte något nytt PB i något av det. Back squat kändes väl helt ok när jag började jobba upp vikterna. 90 kg kändes lätt. 95 likaså. På med 100 kg, lite segt upp men ändå bättre än tidigare. Testade 102 kg och nej, där blev det stopp. Tappade ryggen. Blev en fin dumpning bakåt av vikterna som känns lite smått i ländryggen idag, men men. Split jerk då? Det som har gått så bra den senaste tiden. Gjorde nog ett av mina snyggaste lyft någonsin på 60 kg, ett sånt där lyft man önskar att man hade på film…men sen, ja? 80 kg klarade jag, men vid 85 kg försvann allt. Ingen kraft och ingen energi. 10 kg under maxvikten lyckades jag med igår. Tror jag satt och svor för mig själv i 10 min.

Aja. Får försöka vända tankarna lite. Jag klarade ju faktiskt att få upp 100 kg i back squat igen, ett tangerat PB får väl ses som en godkänd insats. Men nästa gång, då jäklar! 

20130813_171154

Hmm..tycker ändå att dessa stockar borde klara liiite mer än 100 kg…

Leave a Reply

