Steg efter steg.

Att säga att hjärnan går på högvarv just nu är nog en underdrift. Tankar hit och tankar dit. Kvällar och nätter är nog värst. Men det är ju givetvis inte bara negativt detta tänkande, det är ju så man når nya insikter. Jag börjar få några bitar att falla på plats. Jag kan inte ta åt mig äran för det, utan det är helt klart tack vare alla fantastiska människor i min omgivning som på ett helt otroligt sätt finns där hela tiden.

Varje kväll på boxen är just nu helt underbara samtidigt som de är hjärtekrossande. Även fast det är jobbigt att alla är så snälla hela tiden så är det ju precis så här vi vill minnas YesBox. En plats för skratt och gemenskap. Forsätter vi så här resten av månaden kommer minnet av YesBox föralltid framkalla ett leende, och det är ju faktiskt så vi vill ha det även fast det för studen gör allt svårare. Igår läste jag ett så bra citat..”every new beginning comes from some other beginning’s end”. Det här är ett steg på den långa vägen som leder någonstans, inte någon återvändsgränd eller något slut.

2014 är året då jag ska må bra igen. Det kommer vara mitt nästa projekt. Idéen väcktes igår. Och det låter som en självklar plan och projekt, men det har det inte riktigt varit, inte när man tänker på det som ett projekt. Jag har hela tiden tänkt att jag ska göra saker som får mig att må bra – vilket egentligen skapar ännu ett måste och fler borden. Vi vänder på det istället..jag ska göra saker för att de gör att jag mår bra. Inte sätta några gränser, band eller förväntningar på mig. Känns det rätt så gör det, även fast det kanske inte är det som är det bästa eller ens det rätta. Och bara för att en sak är rätt för mig så behöver det inte vara rätt för dig – gör det du vill! Mitt sätt att slappna av kanske är att träna i flera timmar istället för att ligga i soffan och titta på en film. Vad är då bäst för mig att göra? När jag började tänka på det sättet igår så försvann den där knuten i magen en aning, för helt plötsligt hade jag tagit tillbaka kontrollen över mitt liv. Sen om det är så lätt att applicera på det verkligen livet får vi se..men, det är ett steg på vägen i alla fall..och vi vet ju alla var de där stegen leder. Framåt! (Alltså, jag skrattar lite åt mig själv och hur seg man kan vara ibland..coach Martin har försökt att få mig att förstå detta i, ja, säkert ett år, och nu först faller poletten ner..)

Jag har tränat de senaste dagarna. Bra har det inte gått, men det har gått bra med tanke på omständigheterna. Känslomässig berg- och dalbana tar på krafterna, och det blir än mer tydligt då hur mycket mentalt som är med i minsta lilla träning. Det är inte bara musklerna och kroppen som kan ta slut..igår hade jag återhämtningsträning. Ett lagom pass. Lite rodd och TGU. I förrgår tunga lyft. Började med back squat – 90-95% av max x 5. Nedan video visar mitt sista set. Förutom krångel med racket så gick det helt ok. Med en bättre corestabilitet så ska tyngre vikter inte vara något problem.

 

Back Squat 90 kg 5/5 20140106 from Camilla Autio on Vimeo.

Idag har jag vila. Blir ett besök hos kiropraktorn istället, sista omgången med bröstryggen för ett tag framåt. Skillnaden i rörlighet är brutal!

Ha en fin dag!

Leave a Reply

