Älskade YesBox.

Igår kväll ville jag inte somna. För om jag somnade skulle ju denna dag vara här. Dagen då en av de tråkigaste nyheterna jag gett kom ut. Vad har jag gjort egentligen?

Så många som har hört av sig. Så många fina ord. Förståelse. Jag har knappt svarat hälften av de som har hört av sig, jag klarar helt enkelt inte av det. Varje snällt ord värmer lika mycket som det river i hjärtat. Hur kan jag kasta bort något så vackert? Varför kämpar jag inte lite till? Varför varför varför? Varför har dygnet bara 24 timmar och varför behöver man pengar för att klara vardagen?

YesBox –  min dröm, mitt hem, min familj, mitt liv de senaste åren. Platsen där en bunt underbara människor (och lite smått galna) varje dag samlas och åstadkommer något fantastiskt. Platsen där ett leende lockas fram varje gång. Där man får gåshud nästan dagligen. Som är de där sena kvällarna på sommaren då det var så förbaskat svårt att ta sig hem. Svett. Lite blod. Vrickad humor som stundtals kan bli lite för grov.  

Jag har flera gånger idag fått höra att detta är inte slutet, detta är början på något nytt. Men det är svårt ändå. Jag vill ju egentligen inte ge upp detta, men jag har inte riktigt något annat val. Jag klarade att hålla tårarna borta under passen ikväll, men sen brast det, jag hann inte mer än komma ut från boxen innan jag grät som bara den. Hur ska det bli den dagen jag för allra sista gången går ut genom den där dörren?

Vilken framtid som väntar lokalen, materialet och allt däromkring är inte klart ännu. Det enda som är klart är att YesBox snart har sett sina sista dagar. Dock ska vi komma ihåg en sak, och det är att YesBox – det är egentligen ingen lokal, inget material och inte ens träningen vi genomför på boxen. YesBox är du och jag, och på så vis kommer en liten del av det fina som vi har skapat att leva kvar. 

Ni har gjort ett stort avtryck i mitt liv. Tack!

YB 12

 

One thought on “Älskade YesBox.

  1. Pingback: 2014 – året med avslut, men också en början. | Endast den som ger upp förlorar.

Leave a Reply

