En glad lördag.

Spenderade denna lördags förmiddag till löpning. En mycket bra förmiddag således.

Först cirka 15 min uppvärmning och löpskolning med bland annat “falling start”. Egentligen borde (just det..borde är ett ord jag inte ska använda..) varje löppass inkludera dessa övningar, men som ganska oerfaren löpare så har jag inte riktigt förståelsen för vad löpskolning faktiskt gör för löpsteget samt löpekonomin. Helt klart ett område där kunskapen kan utökas.

Efter uppvärmning och löpskolning väntade 20-40 min löpning i Z1-tempo. Blev tillslut 5 km. Det var ganska halt ute i skogen så två fall kan jag räkna in i dagens träning, inte så farliga fall dock..och ja, så går det helt enkelt när man inte har fötterna med sig. Det var tungt men skönt att springa. Funderade ett tag på varför det kändes så tungt, det var lite ovanligt tungt…men så började jag räkna vad jag har ätit dessa dagar. Och ja, där har vi nog förklaringen. På två och ett halvt dygn har jag sammanlagt fått i mig;
8 ägg
7 skivor bacon
2-3 dl kvarg
2-3 dl turkisk yoghur
5 bananer
Några nävar nötter
Jaaa..det var nog allt.
Jag vet att det jag gör är fel. Men, jag hamnar i ett läge där jag inte riktigt har kraft till att bry mig.

Även eftermiddagen blev fantastisk. Calipermätning, posering (!) med tillhörande kross av illusioner, massage (jag börjar ju kunna något nu!) och bara en härligt avslappnad känsla. Jag har känt mig glad större delen av dagen och jag håller hårt fast i den känslan. Det är en liten flykt från verkligheten, men ibland behöver man det…huvudet måste få vila ibland helt enkelt.

20140104_131302

 

Leave a Reply

