Niotusentjugonio meter.

Det blev en kväll på boxen igår. 16.30-21.

Först ut var egen träning. Roddintervaller;
20 x 20 sek@90%, 40 sek@Z1-tempo.
Vila 10 minuter, och se en omgång till.

På pappret såg passet inte så farligt ut. Men det var riktigt svettigt. Sammanlagd sträcka blev 4558 m + 4471 m. Strax över 9 km, tänkte inte alls på att det skulle bli så pass långt när jag började köra. Såå, det var ju på sätt och vis ett distanspass igår men med lite fartökningar. Blir liiite roligare att ro långt när det händer lite mer, blir annars lätt långtråkigt att sitta där och åka fram och tillbaka. 

Träningen gick bättre än vad jag trodde att den skulle göra. Gårdagens matinnehåll bestod endast av kvarg, lite yoghurt och banan. Blir lätt så här när jag är lite låg. Orken till att fixa med mat och planera finns inte. Energin äts upp av annat. Får se hur detta påverkar dagens träning, mer styrka idag och då behövs energin..och precis i detta nu kom jag på att jag glömde både shaker och protein hemma, det brukar annars vara lite av räddningen. Aja.

Resten av kvällen på boxen bestod av individuell coachning och sista introkursgenomgången med decembergänget. En riktigt bra kväll på boxen med fina prestationer från flera håll. Man blir skapligt stolt.

OPTathlon 4 20131006

Tack och lov var gårdagens intervaller långt ifrån lika hemska som de intervaller som genomfördes när ovan bild togs…500 m – rest 90 sek – 500 m ger mig mardrömmar 🙂

Det är en hel del som händer i kulisserna just nu. Sånt sån tar mycket kraft och som gör att tankarna är lite fler än vanligt. Detta påverkar mer än vad jag egentligen tror. Igår tog det mig ca 3 h innan jag kunde slappna av och somna. Varför är alltid de rätta valen de svåraste att genomföra?

Leave a Reply

