För framtidens skull.

Så ligger jag här i min 90 cm breda säng i Sälen igen. Snålt om utrymme må det vara (dessa axlar blir ju bara bredare..) men det är en av de bästa platserna som finns.

Jag har semester. Från båda jobben. Pass är tidsinställda för den kommande veckan. Bokföringen är gjord. Räkningar är betalda. Jag har förberett allt som går att förbereda och håller nu tummarna att inget oväntat sker. Samvetet är väl det som inte har tagit semester ännu. Att stänga boxen över jul känns tråkigt, men det finns inget att göra åt det. Jag kan inte vara på fler platser på en och samma gång, och nu måste jag lyssna på kroppen och huvudet och ta en veckas semester. För framtidens skull. För min skull. Känslan av otillräcklighet får jag leva med.

Julledigheten började bra och lite tidigare med en helg i Strängnäs. Fint sällskap. Massage. Skratt. Kortspel (som dock resulterade i förlust). En flykt undan den riktiga världen helt enkelt.

Tränade igår. Passet gick över förväntan. En turbulent fredag som innebar maktlöshet, frustration och tårar gjorde att lördagens känsla inte var den bästa. Riktigt skönt då att äntligen få känna att back squat känns lite lättare igen. Men oj vad jag längtar efter att kunna ta riktigt tunga vikter i BS. En dag! Körde alla tunga BS utan lyftarskor, och jag tror att det var en bidragande faktor till känslan. Varför började jag fuska med att ha dem på från början?

Gårdagens pass var;

EMOM back squat @30X0 i 7 min, lägg på 5 kg varje minut.  Började på 60 kg och sista lyftet blev således på 90 kg.

Hang squat snatch 2 x 5
Började på 30 kg och sista lyftet blev 40 kg. Kändes bra och ja, rörligheten jag nu har i bröstryggen gör verkligen sitt.

Squat clean&push jerk 1.1.1.1 x 4
Första lyftet körde jag på 50 kg, lite för lätt men det var ändå fyra lyft som skulle fixas. Sen 60 och 65. Sista setet orkade jag inte pga fusk med både frukost och lunch. Men, jag var nöjd med det jag åstaskom..

Imorgon ska jag ta en tur i längdspåret. Just nu snöar det och jag hoppas att det innebär att skogen är klädd i sin vinterskrud imorgon. Finns det något vackrare? 

image

Sov gott!

Leave a Reply

