247 dagar kvar.

Även fast jag igår kom till en viss insikt om varför jag utmanar mig själv så kan jag ju inte förneka att jag även gör alla dessa galna saker för att de är roliga. Det är idag 247 dagar kvar till Bydalsfjällsloppet, 234 dagar kvar till AXA Fjällmaraton..och varje gång jag tittar på nedan filmer pirrar det i magen och jag längtar verkligen. Jag har dock lite svårt att greppa att jag kommer springa runt på de där fjällen, AXA är enklare att relatera till för det loppet har jag redan gjort, men Bydalsfjällsloppet är en helt ny utmaning.

247 dagar. Det är ganska många dagar. Men ändå. Så som dagarna flyger fram just nu så är vi snart där. Det man inte får glömma bort är att det inte är målet som är det roliga, det är vägen dit. Varje träningspass har sin charm och fokus ska vara på just det passet, inte på målet.

Gårdagens träning var kort, men tuff. AMRAP 12 min av 10 utfallssteg med stång i ryckposition (40 kg) och 5 pullups. Fullt fokus på utfallsstegen då det helt klart var en utmaning att ta sig upp från bottenläget. Men det gick! Att jag sen valde att fokusera på att pullups gick helt värdelöst försöker vi glömma. Men, en del av mig känner mig nöjd med gårdagens prestation..

Idag ska jag ro.

Leave a Reply

