Så var det tungt igen.

Nej, den där känslan av att vikterna är så mycket tyngre än vad de brukar vara håller i sig. Dagens träning gick inte bra. Back squat är tungt just nu..visst det ska vara tungt, men det känns för tungt för tidigt. Snatcharna gick bra ändå, ovanligt bra. Funderade ett tag på varför? Kom tillslut fram till att det måste bero på mitt besök hos kiropraktorn förra veckan. Jag har ju faktiskt lite mer rörlighet i bröstryggen nu och det gör en hel del..så den delen av träningen kändes bra.

Gjorde även lite clean+frontböj+frontböj+split jerk. Och ja. Även där var böjen min svaga länk, det var tungt. Jerken gick bra och det kan jag nog också tacka den nyfunna rörligheten för. Dock var väl vikterna inte de tyngsta… Nej, just nu går det inte helt som jag vill. Men det är väl bara att kämpa på, så småningom vänder det nog.

Sen var det bara till att kliva i ledarrollen och leda pass. Gick bra idag. Men kan det gå något annat än bra när man har så fantastiska atleter…och när man sen får ha Milian, 2 mån, som hjälptränare så är succén given 🙂

image

Nu får jag snart gå hem och äta middag.  Yey!

Leave a Reply

