Det sitter i huvudet.

Många dagar sen jag skrev. Vad har hänt i mitt liv sen sist? Jaaaa…jag har tränat. Surprise! Träningen har inte gått bra. Jag har varit besviken både på min prestation och mitt huvud. Vikterna har varit tyngre än vanligt och löpningen häromdagen var allt annat än en dans på rosor.

Häromdagen så skulle jag göra marklyft. Min paradövning kan man säga. Som jag såg fram emot att få lyfta tungt! En tung trea skulle jag jobba upp till. Hade ett mål i mitt huvud och började beta av vikterna. Det kändes från och till riktigt bra. 120 kg åkte på stången och tre lätta lyft genomfördes. Och sen hände något. En kommentar gavs, en kommentar som antagligen bara skulle hjälp men som gjorde precis tvärtom..den stjälpte. Kommentaren var att jag tappade ryggen. Och ja, på filmen nedan ser man en viss tendens till dålig rygg, MEN inte så pass dålig att den inte är godkänd..speciellt inte när det handlar om att bygga upp till ett max! Okej om det hade handlat om perfekt form, men då hade jag överhuvudtaget inte lagt på denna vikt. Kommentaren bet sig fast i mitt huvud och vid nästa lyft så gick det inte alls, allt jag kunde tänka på var att bibehålla en perfekt form. Att styrkan  fanns där för att kanske klarar detta lyft och ge en bra indikation vart jag ligger i träningen spelade ingen roll, huvudet hade gett upp. Jag blir så arg på mig själv!

Löpning igår. 5 x 2 km, gåvila mellan varje intervall. Det var tungt. Tungt och åter tungt. Det här med att vara sjuk är inte bra. Idag är jag fylld av revanschkänsla och ser verkligen fram emot träningen. Det känns bra att jag känner så, att några dåliga dagar inte knäcker mig utan snarare får mig att tagga till mer..nu jäklar ska jag se till att detta går framåt.

Ny vecka imorgon. Nya tag.

Leave a Reply

