En känsla att spara.

Det är så här det ska kännas. Precis så här. Energi. Jag har energi. Det känns helt fantastiskt. Jag känner mig levande för ovanlighetens skull. Att några dagars sängliggande kunde göra så mycket? Både energi och ett par lösare byxor resulterade förra veckans magsjuka i (som mest hade jag visst tappat 4 kg på ett par dagar och imorse var det bara till att dra åt skärpet ett snäpp till).

Robban leder pass på boxen istället för mig ikväll. Visade sig vara ganska bra då mitt eget pass drog ut på tiden. Skönt att vara hemma någon timme tidigare. Jag har mitt imorgon och på fredag istället. Min träning var idag;

A. Push jerk + split jerk
Gick ut lugn och körde inte allt för tungt då idag är första dagen som helt frisk. Vikterna landade på 60-65-70. Lite ostabilt i botten på några, men annars ok.

B. Bygg upp till max snatch. 
Dessa snatchar bråkar med mig. 47,5 kg klarade jag tillslut, strax under PB. Att det seriöst ska vara så svårt att förbättra det där PB;t!

C. 30 squat snatch med 80% av B.
Körde med 40 kg och det rullade på bra. Att 40 kg kan kännas så lätt när 50 ibland är omöjligt? Frustrerande.

Helt fantastiskt skönt att träna igen. Och att få vara på boxen med alla fina människor. Det blev en bra måndag detta. Nu håller vi tummarna att energin håller i sig.

 

Leave a Reply

