När tankarna landar.

Adventskampen. Ja, var början man? Till en början kan jag inte i ord beskriva hur tacksam jag är över all den hjälp vi fick igår! TACK! Att ha folk runt sig som ställde upp med att hämta saker, köra saker, bära saker, ja allt möjligt man bad om var en dröm. Tack vare er hjälp blev Adventskampen en succé!

Ja, så här dagen efter när allt har lagt sig så kan jag säga att gårdagen blev en succé. Allt fungerade så bra man kan förvänta sig. Adventskampen är och förblir en tävling som vänder sig till alla. En tävling där vi ser det som ett bra tillfälle att låta de nya få tävlingsvana, där domare som aldrig dömt tidigare får en chans att lära sig vara domare, där den vana CrossFitaren får möta ett nytt motstånd och där vi alla inspireras och växer av varandras prestationer. Som sagt, en tävling för alla. En tävling där vi firar både en pallplats och en start. Där vi alla är en vinnare.

För egen del då? Jag är imponerad av att jag stod på benen hela dagen. Lite kallsvettig från och till. Lite darrig. Men det höll hela vägen. Jag är fortfarande förvånad över att vi höll tiden så bra. Men framförallt är jag riktigt riktigt glad och stolt över att eventen gick så bra och verkade vara uppskattade. När man sätter ihop event i huvudet har man en tydlig tanke vad man vill uppnå och jag måste säga att det blev nästintill exakt så som jag hade tänkt. Det stärker självkänslan en aning, och jag kan lite tyst erkänna för mig själv att “Camilla, det här fixade du och du kan faktiskt något”.

Att se Adventskampen växa så otroligt mycket från ett år till ett annat är glädjande. Att vi fick så många lag från så pass avlägsna städer är än mer glädjande. Var ska detta sluta? Alla atleter som var med och tävlade hoppas jag ger sig själva en klapp på axeln idag (och att ni gjorde det redan igår!), ni genomförde varje event superbt, och ni uppträdde mycket fint mot varandra och våra domare. Ni är grymma!

Ja. Det var årets tävling det. Nu laddar vi batterierna ett tag och ser vad framtiden bjuder på. Inga bilder att publicera ännu..att ta bilder fanns det tyvärr ingen tid till för min del igår, men det kommer någon gång! 🙂

Leave a Reply

