När man vågar lite mer än många andra.

Sjuk. Jag är sjuk. Och jag har tråkigt. Återigen så funderar jag på om det är kroppens sätt att stänga av när det är för mycket? Dåligt samvete har jag dock. Massor att göra på jobbet. Snart Adventskampen. Ombokningar på boxen. Som tur var så hade jag inga pass ikväll, i dagsläget är det inte det enklaste att hitta någon som hoppar in..

Det är när man är hemma så här som tankarna börjar snurra mer än vanligt. Såg ett så bra visdomsord på OPTs blogg igår som jag gärna vill dela med mig av – “the start is what stops most people” (Don Shula). Det är ju så sant. Och det får mig att börja tänka igenom vad jag faktiskt har åstadkommit. Och det ska jag säga, jag är förbaskat stolt över mig själv, Emma och Anna som vågade ta steget och satsa på vår dröm. Tre unga tjejer med mycket hjärta som bestämde sig att nog går det bara man vill. Det är helt otroligt vilka saker vi har gått igenom under dessa år. Så många bränder som har släckts. Så många bråk. Missförstånd. Och all denna oro! Finns pengar? Kommer folk att vilja träna hos oss? Kan vi något?

När vi började där på Anna och Stefans tomt så var drömmarna stora. Glädjen var total. Att få förmedla det man älskar mest till andra är en oslagbar känsla. Träffa nya vänner. Uppleva saker tillsammans. Vi växte sakta men säkert. Att växa är både positivt och negativt, ibland är det svårt att hinna med. Och när man vill att allt ska vara perfekt är det jobbigt när man inser att det för stunden är omöjligt att få det perfekt. Istället får man fokusera på att göra det så bra som möjligt.

Jag är stolt över att vi tog det där steget som så många andra inte vågar. Att vi inte bara satt där med tomt prat utan verkligen skapade något. YesBox hade inte funnits utan oss. Så är det bara. Och det försöker jag få in i mitt lilla huvud de dagar då motgångarna är extra många..då försöker jag påminna mig att vi faktiskt är lite bättre än många andra 🙂

Det jag idag hoppas är att min dröm inte ska bli mitt nederlag. Tecknen för utmattning och stress är allt för många. Man kan likna en dröm vid en fjäder. Den är riktigt lätt att bära med sig hela tiden, men håller man inte tillräckligt hårt i den så försvinner den vid nästa oväder.

Jag älskar mitt YesBox. Även fast det har kostat. 

YB 12

YB 13

YB 7

YB 10

YB 2

YB 6

YB 3

YB

YB 9

YB 8

YB 11

YB 4

Leave a Reply

