En lite längre onsdag.

Precis hemkommen från boxen. Onsdagar är egentligen min lediga dag men jag hoppade in och tog ett pass nu på kvällen. Såå..kvällen blev lite längre än planerat. Det som blir lidande är givetvis maten, men jag orkar verkligen inte ställa mig och laga mat vid den här tiden. Aja. Så blir det ibland.

Jag brukar ju även i vanliga fall vara på boxen på onsdagar, jag har ju min egen träning att ta hand om då och så även idag. Nedan bild kanske ger ett hum om vad jag har lekt med idag…

Vikter

..marklyft såklart! Underbara roliga marklyft. Och givetvis att man måste testa att lassa på med vikt på stången nu när man äntligen får göra lite marklyft. Något nytt PB blev det inte, om man inte räknar 140 kg (150 kg är mitt max) x 2 i snabb följd. Helt ok lyft, tappar bröstryggen en aning bara. Något att jobba med helt klart. Lite pullups har jag gjort idag också. Och Clean&jerk. Det sistnämnda utan lyftarskor och det gick hur bra som helst. Jag kan inte ha lyftarskor på mig när jag gör pullups, så det var bara att acceptera läget.

Nä. Nu är jag trött. Redan torsdag imorgon. Då är det snart fredag och Göteborg. Som jag längtar. 

Leave a Reply

