En aningen ostabilt.

Igår pressade jag tungt som sagt. Split jerks. Mitt mål var att fixa nytt PB (som det alltid är…). Det blev inget nytt PB, jag upprepade bara det jag har. Inget snyggt lyft överhuvudtaget men vikten kom upp. Mina armbågar faller fortfarande ner när det kommer till tyngre vikter och jag sjunker inte ner tillräckligt mycket under stången vilket resulterar i en onaturlig rörelse för ryggen i botten. Stabilt var det ju inte heller igår, men som sagt, vikten kom upp.

Split jerk 90 kg 20131114 from Camilla Autio on Vimeo.

Jag testade två lyft på 95 kg efter detta men det ville sig inte helt. Bittert. Som tur var så väntade power clean efter dessa lyft. Två vågor med 3-2-1 där varje set blir tyngre och andra vågen skulle vara aningen tyngre än första. Och ja, där kom sen mitt PB för dagen – 75 kg i power clean fixat. Yey! Jag har jagat de där 75 kg ett tag nu. Sååå..nu siktar vi vidare mot 80 kg. 🙂

Ikväll ska jag ro och springa igen. 30 min rodd och 30 min löpning. Samma som för fem veckor sen (vad hände med dessa fem veckor?!). Efter träningen blir det fredagsmys hos Emma och Milian. Planera framtiden och se hur vi kan få ihop vardagen i vår. Blir nog en bra fredag detta.

Leave a Reply

