Måndag. Igen.

Jaha. Måndag igen. En till helg som har passerat. Jag skulle inte ha något emot att ha en helg som är tre dagar lång. Inga problem alls.

En lugn helg kan man nog säga. Lördagen bjöd på tillfälle att öva på det jag är allra sämst på..att umgås med mig själv. Jag överlevde.

Igår hoppade jag in och tog ansvaret för Öppet gym på boxen. Ska man ändå träna så kan man ju slå två flugor i en smäll så att säga. Grymt bra drag på boxen och fint att se så många göra något av de pass som programmeringen bjöd på. Själv körde jag power snatch.  Återigen få lyft, men någorlunda tunga. För ovanlighetens skull så kände jag mig nöjd med min prestation. Tekniken blev bara bättre allt längre in i passet. Bra känsla. Den ska jag spara och plocka fram när det återigen känns tungt.  Gårdagens pass;

A. Power snatch drop set 1.1.1 x 3
+
Var 30:e sekund i 10 min en power snatch @80%

Efter träning och Öppet gym hade vi tränarmöte. Genomgång av boxens programmering och det tänk som ligger bakom. Gick bra och det var intressanta diskussioner och frågor som kom upp. Vi börjar sakta men säkert utöka vår tränarstab på YesBox. Det finns dock gott om plats för fler…intresserad? 

Fint besök inom tyngdlyftningskretsar har vi haft de senaste dagarna på boxen också. Planer finns för lite större happenings. Riktigt skojiga saker att se fram emot. Behövs just nu då allt ibland känns lite för turbulent. Givetvis är detta perfekt även för mig. 2014 och mitt planerade tävlande i tyngdlyftning närmar sig med stormsteg. Och ja, jag känner mig helt klart som en nybörjare. Spännande, men lite läskigt.

Jahapp. Ha en fin måndag.

Leave a Reply

