Principer.

Upp och ner. Mest ner. Hopp som försvinner. Är det början på slutet? Eller är det en ny början? Allt går inte som jag vill helt enkelt. Och det jobbigaste är att jag inte vet om jag kommer att klara det här. Allt löser sig brukar man säga. Men innebär det att det löser sig på det vis man verkligen vill? Eller handlar det om att anpassa sig efter den lösning som finns?

Träning igår. Fokus styrka. Push jerk, spit jerk, power clean och front squat bland annat. Få reps, inte allt för många set. Tunga vikter men perfekt form. Styrkan ska bibehållas och förbättras genom lägre volym men med tunga vikter. Än så länge går det åt rätt håll även fast vikterna kändes tyngre än vanligt igår. Jag vet, dagsformen gör mycket och att sömnen inte ens blev 6 h lång natten till igår gör väl sitt. Egentligen är det väl ganska logiskt att vikterna är tunga då jag är uppe och kör på 80%, ibland 90% av max. De där tankarna som flyger runt i huvudet är allt för sällan logiska när man är mitt uppe i allt.  Gårdgens träning för den intresserade;

  1. Push jerk + split jerk + split jerk x 3 (60-70-70)
  2. Power clean + hang squat clean + front squat (60-62-65-67-70)
  3. Push press 4-6 x 3 (50-55-60)

Jag kör all min träning med så få hjälpmedel som möjligt. Lyftarskor är det enda jag har egentligen. Helst skulle jag vilja skippa dem också. Får se hur det blir. Varför kanske man undrar? En ren principsak. Jag vill klara vikten för att JAG klarar den, inte för att mina hjälpmedel hjälper mig. Hjälpmedel hjälper ju mig med att förbättra min svagaste länk – är det inte bättre att jobba på den svagaste länken är tanken jag har? Kanske att jag tänker fel – men det är ju bara jag som drabbas av det i slutet ändå. Såå..ser ni någon på en tävling i typ tyngdlyftning som kör barfota och utan bälte (hmm..magnesium?) så kan ni nog vara 99% säkra på att det är jag..

Jobb med företaget på kvällen. 1 h blev 2 h som tillslut blev 3 h, ingen middag och brända fingrar (har jag sagt att jag kan vara lite frånvarande och förvirrad ibland?). Hade vi haft en ekonomi som tillät det skulle jag ge bort bokföringen utan eftertanke. Tänk om man slapp allt det där administrativa och bara fick ägna sig åt det roliga – att hjälpa andra..

Träning ikväll igen. Ingen långlöpning dock. Saknar det redan. En massa thrusters ska jag göra istället. Efter träning blir det utgång med fina Stina som är hemma och hälsar på. Utgång. Vara social. Så länge jag inte somnar i ett hörn någonstans så är jag nöjd.

Alltså seriöst. Jag är ju patetiskt tråkig just nu. 

Leave a Reply

