En sån där dag.

Dispyter på jobbet.  Missförstånd. När man bara vill göra rätt. Självkritisk. Osanningar som blir till sanningar i det lilla huvudet. Och på det en bil som återigen vägrar starta och planer som nästan fick ställas in.

Min dag har varit allt annat än en dans på rosor. Och för den som undrar så står bilen fortfarande kvar på parkeringen vid jobbet. Jag tycker inte så mycket om den just nu.

Tyckte synd om alla fina atleter på YesBox när jag med tunga och dystra steg klev in genom dörren. Det var en tom blick som de mötte. Satte mig på roddmaskinen och försvann i min egen lilla värld.

Dagen må ha varit usel till större delen men träningen gick bra ändå. Ett relativt långt pass med lite lek mellan varven. Först 20 min rodd. Hann strax över 4 km och ansträngde mig för att hålla Z1-tempo. Sen 10 min OHS-träning följt av 100 walking lunges (obrutna och med bra tempo!). Sen 10 min lek med wall walks och T2B och sist 20 min löpning i Z1-tempo. Löpningen landade strax under 3, 5 km. Lagom snabbt. Kändes riktigt bra att springa idag. Känns som om steget börjar komma tillbaka en aning. Har haft en period då jag har känt mig tung och klumpig, men nu kändes det lite bättre iallafall. 

Kvällen räddades sen av att Marcus kom förbi. Tur det. Annars hade det varit någon som lagt sig utan middag..och det som straff för en dag med händelser hon själv inte kunnat styra över.  Ibland är hon inte så smart den där Camilla.

God natt!

Leave a Reply

