Från djupet.

Det är när jag sitter där på mattorna i ett hörn på boxen med min middag i en matlåda som jag precis har värmt i våran mindre effektiva micro. Då jag ser frustrationen i ansiktet på några som om och om igen försöker få till tekniken på den där snatchen. Eller glädjen i ögonen på den som precis satte ett nytt PB, eller kanske helt enkelt lyckades få upp stången över huvudet ännu en gång. Det är när jag hör skratten, ropen och ljudet av krafsande händer som stryker på mer och mer av det där extra magnesiumet som ni verkar tro ger extra kraft. Det är när jag ser er heja på varandra, ge varandra tips och slå era händer fyllda av magnesium mot varandras rumpor för att det är så roligt att göra avtryck. Det är när jag får den där svettiga kramen som lämnar svett djupt in i öronen. Och när jag får den där blicken, leendet och handen som höjs till ett hej. Det är då jag inser hur lyckligt lottad jag är som har detta i mitt liv. När jag ser och känner allt det här så spelar de där ringarna under ögonen ingen roll. Inte heller har jag en tanke på den stökiga och tomma lägenheten som väntar. Det enda som just då betyder något är ni och den fantastiska glädje just ni lyckas ge. Just där och då kan jag faktiskt känna mig lycklig för en stund. 

Jag tycker så förbaskat mycket om er. 

Leave a Reply

