En övergående smärta.

Så är den äntligen på plats. Handen. Så länge som jag har drömt och pratat om att tatuera in en hand (eehhh..okej, i ca 2 år iallafall..). Grymt nöjd är jag, den blev bättre än jag hade förväntat mig.. Smärtan var inte allt för farlig, visst kändes det då och då..men jag fullt upp med att ignorerar det faktum att jag var extremt hungrig, försöka att inte svimma (med mig vet man ju aldrig..) och att hålla liv i armen som låg fint placerad ovanför huvudet. Så. Varför väljer man då att tatuera in en hand? Givetvis är detta en slags hyllning till en av de största händelserna i mitt liv så här långt samt en påminnelse till vad jag har varit med och startat – YesBox. Den här handen kommer vara med resten av mitt liv, och jag hoppas att det gäller YesBox också. Varför har då YesBox en hand som logga? Ganska enkelt faktiskt..varje hand och handavtryck är unikt för just dig, precis som alla som dagligen kommer till vår fina box är unika. Vi vill hylla och lyfta fram det unika – samt det naturliga. Så enkelt är det. Handen är dessutom min egen – fick leka loss lite med färg i helgen och resultatet blev ju helt ok 🙂

20131023_174214

Tränade tidigt imorse. Jag är inte skapt för träning på morgonen..men är det enda sättet att få ihop dagen så får man offra sig lite. Det gick överraskande bra för att vara så tidigt. Massor av ryck hade jag programmerat till idag. Alltid roligt att rycka. Ett lagom pass att köra på morgonen också. Inte så mycket att säga om passet, det gick som det skulle helt enkelt. Jag önskar bara att allt helt plötsligt bara sitter och jag kan slänga upp de där vikterna som jag idag bara drömmer om..

Ska snart sova. Måste bara skaka av mig den ledsna känslan jag drabbades av nu på kvällen. Det är otäckt hur påverkad jag blir av små flyktiga ord. Ord som det inte ligger något allvar bakom. Men jag är så rädd, så rädd, för att förlora det jag har. Den där känslan av lycka är underbar samtidigt som den är jobbig. Vetskapen finns där hela tiden om att den bara är till låns och att den närsomhelst kan tas ifrån en. Försvinn inte från mig…ibland känns det lite som om man famlar i mörker och aldrig riktigt hittar fram till den där fasta punkten. 

Sov gott alla fina.

Leave a Reply

