En helg fylld av det mesta.

Att somna lite smådeppig är inte bra, det färgar av sig på dagen efter. Morgonen igår var därmed inte den roligaste morgonen..men som tur var så blev det bara bättre och bättre. Igår fick jag nämligen äran att säga hej till Milian. Underbara och älskade Milian. Han har tagit mitt hjärta med storm och kommer alltid ha en egen lite plats. Så liten men redan så stor. Jag fick inte bara säga hej till honom, jag fick också hålla i honom.. Jag var livrädd kan jag erkänna. Helt plötsligt sitter man där med något så otroligt värdefullt i famnen. En liten person som viftar med armarna, gäspar och då och då gnyr till lite. Som sagt livrädd, men samtidigt så tagen. Allt eftersom slappnade både jag och Milian av en aning och vi trivdes ganska så bra där i hörnet av soffan. Finns det något som är större än att vara med och se när ett nytt liv formas? Nya intryck och nya lärdomar. Tack Emma och Robban för att jag fick förtroendet att hålla, mysa och kramas med er son – han är så perfekt man kan vara! Fast..blöjbyten kommer jag fortfarande hålla mig långt borta från…:) Kvällen avslutades med konsert i Örebro. Winnerbäck. En fantastisk kväll med en av de bästa. Det är så här man ska spendera sina vilodagar helt enkelt.

Idag har jag inspirerats. Jag hade inte riktigt bestämt mig för om jag skulle till Sätrahallen och Nordic Showdown eller ej, men efter att ha sett alla bilder och inlägg som ideligen postades på både Instagram och Facebook kunde jag inte hålla mig borta. Det är något speciellt med känslan på en tävling, och även fast jag, som tidigare har nämnt, ibland saknar något på alla dessa tävlingar så finns det ändå något där man vill åt. Sagt och gjort, jag drog med mig Marcus till Stockholm och glad är jag över det. Fantastiska prestationer från eliten i norden – ni motiverar, inspirerar och taggar mig! Roliga event. Härliga människor. Och, nästa år, då ska jag fasiken vara en av alla de där som inspirerar – så det så!

Hmm..efter en dag fylld av denna motivation så trodde jag att träningen skulle locka mer än vanligt. Men jag tror att verkligheten hann ifatt mig lite. Orkeslös och allmänt låg var min status när vi lämnade tävlingen och senare landade i Strängnäs. Som tur är så har jag en vän som inte ger mig det jag vill ha..”tillåtelsen” till att vila. Om jag ska vila så ska beslutet komma från mig själv, inte från de runt omkring mig. Sååå..då jag ogärna vilar var det bara till att dra på sig träningskläderna och ta tag i träningen. Och tur var väl det?! PB i split jerk idag – med 10 kg!!! 90 kg fixade jag idag, och det roliga var att det kändes enkelt hela vägen fram. 90 kg utan bälte. Och mycket talar för att det finns mer. Kan nog bli spännande detta 🙂

Återigen – tack alla ni där ute som gör det lite lättare att vara jag. 

Leave a Reply

