Vem skulle jag annars vara?

En tanke slog mig idag. Jag klagar och suckar mycket över att jobben tar en hel del tid. Men, vad tar dem tid från egentligen? Vem vore jag om jag inte hade allt detta att göra? Om jag inte kunde falla tillbaka dessa vardagskvällar och många helger på att jag har något att göra, i tryggheten i vetandet om att det finns något där. Vad hade jag annars gjort av all min tid? Sätter lite perspektiv på saker..jag ska nog se det som tur att jag har det jag har att göra. Att ha en fulltecknad kalender jagar iväg en del av den ensamhet jag så ofta annars känner. Samtidigt som allt fyller en mening så känns allt så meningslöst ibland. Är det en flykt eller ett sökande?

Jaha. Fredag idag. Dagen har varit ok. Bråkade inte allt för mycket på jobbet (har visst varit veckans tema annars..) och jag fick iväg ett viktigt mail som har tagit mycket tid och kraft ett par veckor nu. Träning efter jobbet. Som tidigare sagt så stod löpning med på programmeringen idag. Jag njöt av varje steg! Snön från nattens snöfall (bara det att det var snö på marken när jag vaknade gjorde dagen lite bättre!) låg kvar i skogen och det var så härligt ute. Kallt och mörkt. Precis som jag vill ha det. Planen var att springa en mil, men så blev det inte då inte hela spåret av någon anledning var upplyst. Då jag är expert på att trampa snett vågade jag inte riktigt utmana ödet och springa på oupplysta stigar. En bit över 7 km blev det i alla fall. Hoppas på fler liknande pass i framtiden. Benen, ja hela kroppen, är härligt mör och slut nu. Det är en speciell känsla i kroppen efter ett löppass, och den är svår att få via annan träning..en skön känsla i alla fall.

IMG_20131018_230342

Då det var lite kallt att vara ute och springa – jag har inte riktigt förstått exakt hur kallt det är ännu (valet av kläder var väl inte helt rätt)..så var det skönt att kunna åka hem till föräldrarna efter avklarad löptur och sätta sig i en varm bastu. Ibland har man det bra helt enkelt. Bastu och färdig mat på bordet.

Nu är jag hemma igen. I en tom lägenhet. Jag tror att man kan gissa sig till vad jag tycker om det….

Dem finns där runt mig.
Men ändå.
Ensam.

Leave a Reply

