En hel massa nytt.

När en ny cykel påbörjas i träningen så finns det sällan något jätteintressant att skriva (man sätter ju egentligen inga nya PB:n i början av en cykel..fast samtidigt är ju vägen dit minst lika spännande som målet).  Men iallafall, nu börjar vi ju liksom om lite för att nå nästa mål..

Spännande cykel detta dock. Tydligen lite av ett experiment. Dags att börja bygga upp konditionen inför nästa års äventyr, men samtidigt ska styrkan bibehållas samt förbättras. Jag vill ju inte behöva välja mellan att springa långt och lyfta tungt, jag vill göra båda delarna. Jag vet också att jag rent psykiskt inte skulle klara av att tappa styrka.

Såå..träningen rullar iallafall på. Nära PB i power clean igår. Trodde jag inte riktigt när jag började träna, seg start helt enkelt. Otroligt häftigt är det sen när man märker att kroppen börjar svara och att styrkan faktiskt finns där. Ett bra pass igår. Ser fram emot fredagens pass då jag får springa huuur långt jag själv vill. Helt underbart 🙂

Något annat som är underbart är att Pärlan nu har sett världens ljus. Emma och Roberts fantastiskt söta son Milian kom som en raket i måndags. Att man kan ha så stora känslor för en person som man inte har träffat ännu. Tant Camilla är så förbaskat stolt och lycklig (och även ganska så avundsjuk..). Jag längtar efter att få träffa honom och jag ska skämma bort honom som bara den och lära honom allt jag kan. Stort grattis fina Emma och Robban, detta gjorde ni fantastiskt bra!

I helgen väntar Nordic Showdown. Blir eventuellt en tur dit på söndag..

Ha en fin dag!

Leave a Reply

