Det ska kännas som hemma.

En bra lördag har det varit idag. Morgonen började med att jag skjutsade iväg fina Stina till Strängnäs. 30 km kvalitetstid kan man kalla det. Tillbaka i Eskilstuna bar det raka vägen till Emms för företagsjobb. Hann med mycket på bara några få timmar och det var roligt att för ovanlighetens skull få sitta tillsammans och jobba med vårat gemensamma bolag. Intressant att vi alla tre i företaget gör så mycket på varsitt håll, både mindre bra och bra egentligen, men att vi ändå på något vis lyckas vi få ihop det hela bra (hemligheten bakom det stavas Google Docs…).

Då förfrågningar om att hålla boxen öppen ideligen kom så bestämde jag och Emma att ha extra öppet på eftermiddagen. Vi båda har egentligen vilodag idag och då är brukar det vara skönt att hitta på icke boxrelaterade saker (eehh..företagsjobb hela förmiddagen?), men, vad gör man inte för sina fina atleter? 🙂 Och, detta gav oss ett perfekt tillfälle till att fixa och pyssla lite på boxen. När man ändå spenderar så mycket tid i den där lokalen så underlättar det ju om man trivs i miljön…här om veckan möblerade jag ju om på kontoret, och idag var det kökets tur att få sig en uppfräschning. Vi har ingen stor budget att röra oss med på YesBox så att få ordning på allt drar ut lite på tiden..men vår förhoppning är att de små sakerna vi gör i alla fall hjälper en aning.

Lite blommor, ljus och hylla på väggen gjorde mycket för vårt lilla kök, och nu börjar man ju faktiskt vilja sitta där inne och äta mat. Boxen börjar verkligen bli den “fritidsgården” som vi vill ha. Trevligt värre. Sen fick vi leka lite mer med tejpen också (på YesBox har vi en förkärlek för varningstejp helt enkelt..ordning och reda är bra grejer det..)

20131005_172215

20131005_172258

20131005_172243

Vila hela dagen idag alltså. Helt ok då OPTathlon väntar imorgon. Riktigt skoj ska det bli, men jag är lite osäker på formen och känner mig lite osäker. Men men, jag ska göra mitt bästa och så får vi helt enkelt se hur långt det räcker. Det jag känner mig mest osäker inför är rodden – 500 m rodd, 90 sek vila, 500 m rodd – men det beror nog på den respekt jag har för mjölksyran. Körde lite kortare intervaller i 500 m-tempo igår och det gick ju ändå helt ok. Och imorgon kommer ju flera köra samtidigt som mig och det brukar ju ofta hjälpa en till grymma prestationer. Jaa..kl. halv 9 styr jag i alla fall bilen mot Uppsala, håll tummarna för mig!

Ha en fortsatt trevlig helg!

 

Leave a Reply

