Glad flicka.

Okej. Att jobba idag var allt annat än roligt. Det kliade i kroppen av rastlöshet. Men efter att klockan slagit fyra ändrades allt.

Efter jobbet blev det till att åka och handla. Bara sådär liksom! Ingen planering och ingen fundering över vad som var mest effektivt. Jag kunde gå runt utan stress och fundera på vad jag behövde. Underbart.  Sen till boxen. Egen träning. Träning som gick bra. Massor av squat clean. Kunde kasta ett öga då och då på passet som pågick och glädjas åt hur duktiga alla var. Efter träningen kunde jag gå hem och klockan var bara sex! När hände det senast?

Kvällen avslutades sen på bästa möjliga vis. Underbart sällskap, god mat lagad av ingen annan än mig (!) och sen massage på det. Livet är allt bra kvällar som denna.

Jag har haft en fantastisk eftermiddag och kväll helt enkelt. Men! Lite tragiskt är det dock att den är fantastisk av den anledningen att jag bara har fått tagit det lugnt. Jag måste hitta en balans i livet där dessa kvällar blir mer av en vana än ett undantag. Jag har skrivit mycket om det på sistone och suckat mycket över det också. Men, det är inte för att jag tycker synd om mig själv eller söker medlidande. Det handlar bara om att jag inte vet HUR jag ska göra för att nå den där balansen. Jag vet inte vad jag ska plocka bort för att nå den. Det finns nog inte heller ett ordentligt svar utan vad det handlar om är nog för mig att förstå att alla “borden” inte är några “måsten”. Men, det sker tyvärr inte över en natt..men jag ger inte upp för det!

Nej,  nu måste jag verkligen sova! Tack till alla er därute som på ett eller annat vis livar upp min vardag och gör så att jag orkar vara just jag. Sov gott!

image

Leave a Reply

