Minne som en guldfisk.

Så sent som i söndags skrev jag att man ska se till de små sakerna och glädjas åt dem. Jag verkar ha glömt bort det redan idag.

Dagens träning gick inte helt som jag ville, men gick inte dåligt heller. Peppad som sjutton var jag, speciellt efter att ha tittat på videor från helgens tävling i Malmö. Här trodde jag att jag var stark, men nja, efter att ha sett dessa grymma tjejer prestera så vet jag inte längre.  Otroligt imponerad är jag! Iallafall dagens träning. Bygg upp till en tung power snatch och sen power clean. Hade ju hoppats på PB, men inte det inte..svordomarna haglade kan jag meddela. Se..bara här väljer jag nu att fokusera på det negativa. Jag satte ju faktiskt ett PB idag..i sittande hantelpress (en sån där övning som CrossFitaren i mig inte vill prata högt om ;-)). Se till de små sakerna var det..ett PB är alltid ett PB. Och 6RM på 21 kg i sittande hantelpress är inte så dåligt ändå..

Jaa. Det är tur att man kan glädjas åt annat när träningen inte går bra. Fick en helt underbar överraskning idag. Fina Emma och Robban hade köpt blommor och choklad till mig.  Bara så där liksom. Alltså, hur fina vänner får man ha? Jag blev så ställd att jag knappt visste hur jag skulle bete mig..

image

Och om vi ska fortsätta på detta med att glädjas åt de små sakerna. Igår var jag ute på promenad.  Lyckan var stor! Hur härligt som helst att avsätta 30 min åt en promenad i mörkret och höstkylan.  Jag njöt av varje steg 🙂

Nu ska jag sova. God natt alla fina!

Leave a Reply

