Små små saker som ibland inte är så små.

Ännu en helg som har varit så bra att man önskar att den aldrig tog slut. Igår kväll hade jag känslan att sömn är oviktigt, så många timmar som försvann när man egentligen kunde göra något roligare. Det har varit en perfekt helg egentligen, och ändå har inte extraordinärt hänt. Eller? Är det dessa små saker som man har gjort som är de extraordinära? Biljardturnering är ju inget man gör varje dag, och inte heller pulstävling i bastun (jag vann den! Vi pratar dock inte så högt om hur biljarden gick..). Om man kan se det extraordinära i dessa små saker så blir ju livet otroligt fyllt av extraordinära saker.

Fredagen började lite tungt. Kom hem sent på natten mellan torsdag och fredag från Paris. Jobbresa igen. Åkte dit onsdag eftermiddag och hem torsdag kväll, resor som såna sliter mer än vad man tror. Jobbdagen blev sen längre än planerat på fredagen och ja, jag var inte på mitt gladaste humör precis. Träning direkt efter jobbet, hur underbart som helst efter tre (TRE!) dagars vila. Gick riktigt bra och återigen fick jag ett kvitto på att något faktiskt börjar hända. Kvällen avslutades sen med sushi, vin och helt fel film för någon som tycker att mörkret är läskigt och dessutom är ensam i ett stooort hus som hela tiden låter. Varför ska man skrämma upp sig själv så mycket?

Lördagen innebar mer träning och öppet gym på boxen. En hel del teknik idag och jag tycker att jag fick till mina Clean&jerk bra. Skönt träningspass utan stress. Efter träningen kom Marcus förbi och då försvann bara timmarna. Att en person kan bidra så mycket till att stress, oro och alla måsten bara försvinner (om man nu inte tänker på detta ständiga tjatande om att äta 😉 ). Marcus, du är mitt Sälen kan man säga.. Lördagen var en kväll utan några extraordinära händelser som ändå var extraordinär.

Clean&jerk 20130928 from Camilla Autio on Vimeo.

Söndag. Min helg på boxen. Vilken härlig stämning på boxen. Många som tränade, bra möten som avklarades och nu äntligen har vi fått igång ett system med värdar på YesBox. Helt underbart att få lite avlastning med öppettider, och dessutom ett steg i rätt riktning för att göra YesBox ännu mer tillgängligt. Även idag hann jag med träning. Dagens träning gick bra (15-12-9 av power clean @40 kg och burpees), men något konstigt var det med kroppen för jag var extremt skakig och uppe i varv, lite jobbig känsla. Kan det vara kaffet tro?

Dagen är snart slut, och jag kommer att lägga mig med ett leende på läpparna och en känsla av stolthet. Leendet kommer från vetskapen om alla underbara människor runt mig och alla små saker som gör dagarna så där extra bra. Stoltheten kommer från att jag ikväll har tagit tag i mina rutiner igen och lagat ordentlig och BRA mat. Tre olika paleorätter som alla blev riktigt bra. Veckan som kommer har potential till att bli riktigt bra. Som sagt..det gäller ju att se till de små sakerna.

Sov gott!

Leave a Reply

