Fundering så här en tidig morgon.

13.2. Jag är lite besviken. En känsla av att det är gymnastiken som blir avgörande igen. Har du problem med pullups kommer du inte så långt, även fast du är en duktig tyngdlyftare. Det ger fler poäng att vara en gymnast än att vara en tyngdlyftare helt enkelt. Varför kunde man inte ha vänt på det? Börjat med Clean&Jerk? Givetvis är mina funderingar färgade av att jag är dålig på pullups och bättre på clean&jerk – speciellt de vikter som är angivna i passet. Jag vill lyfta, gärna tungt, men jag är osäker om jag kommer hinna så långt att jag kommer att få lyfta. Jag ska göra mitt allt för att ta mig förbi dessa 5 pullups varje minut. Jag SKA. Men jag hoppas också att nästa event inte har gymnastik, (gymnastisk övning eller kroppsviktsövning eller vad man nu vill kalla det) som den avgörande faktorn.

Jag säger emot mig själv med ovanstående del, samtidigt som jag ändå inte gör det. CrossFit innebär ju att man ska vara duktig på allt. Och det innefattar ju då kortdraget gymnastik, tyngdlyftning och metabolic conditioning. Men ibland blir det lite väl mycket fokus på gymnastiken, eller är det jag som hakar upp mig på det för att jag är dålig på den delen? Aja. Detta är iallafall tankar som snurrar runt i mitt huvud just nu.

Det är inte lätt att programmera varje gång. Det har jag förståelse för, och ni som har gjort passen till NS ska ha beröm då det ligger en tanke bakom passen. Jag ska göra mitt bästa även detta pass (vem vet, jag kanske förvånar mig själv precis som jag gjorde vid 13.1?) och sen fortsätta träna på dessa svagheter jag har. En dag ska allt fungera klockrent, och då, då hoppas jag att jag blir farlig 🙂

Lycka till ni alla som ska göra 13.2! Ni är grymma!

pullup

Leave a Reply

