Det tog ju bara 2, 5 år..

Igår klarade jag av att göra 16 kippade pullups utan problem. Visst, dem gjordes en och en, men ändå..16 st. Från det att jag gjorde min första har jag tidigare bara klarat några enstaka och sen blivit allt för slutkörd i musklerna. Igår satt tekniken och både supinerade och pronerade fungerade 🙂 Sååå..nu äntligen efter 2, 5 år med CrossFit klarar jag nog av att göra Fran rx’d. Det skulle väl ta en timme eller så..men det skulle gå 😉 Det gäller liksom att aldrig ge upp och att låta tiden göra sitt, tillslut kan man det där som en gång verkade omöjligt 🙂

Gårdagens träning var helt underbar. När jag väl kom igång åtminstone. Att träna efter att man har peppat två klasser till superba prestationer är inte det lättaste, man är skapligt tömd på energi. Men pullups gick ju bra, likaså de push pressar jag körde i samband med pullups. Det bästa med hela träningen var nog dock 10×300 m löpning med 1 min vila mellan varje intervall. Grymt härligt att springa intervaller, och sen hade jag ju också fantastiskt sällskap (tack Simon och Janne för att ni tränade med mig :-)).

Idag är det vila. Därför tog jag cykeln till jobbet.. 🙂

image

One thought on “Det tog ju bara 2, 5 år..

  1. Grymt! När jag gick i nian kunde jag göra 26 Höll på med judo och var en hejdare på sådana saker vi träna ju varje dag på de. och vet att det krävs en heel del styrka så gör gör du 19 så säger ja Stort grattis till en Grymt bra grej 🙂 Keep it strong!

Leave a Reply

