“Happiness only real when shared”

Jag vill börja detta inlägg med att skriva om en vän. En mycket kär vän. Min Emma. 

Emma har inte alltid haft det lätt (den som följde oss som Team1337 kommer nog ihåg en hel del ryggproblem och huvudvärk som exempel) men är en fantastisk kämpe. Blott 21 år gammal (jag vet, man tror inte att flickan är så ung när man ser henne!) har hon hunnit med mer än vad en dubbelt så gammal person har gjort..och hon har gjort det bra, riktigt bra! Anledningen till denna lilla text grundar sig i helgens påhitt. Hon är inte riktigt förlåten ännu, men..jag kunde inte vara mer glad och lycklig för Emms skull. I helgen gick min bästa vän och gifte sig med sitt livs kärlek! Förstå den lyckan! (Och ja..dem gjorde det utan att berätta för någon annan, INTE OK! 🙂) Emma, min vän, jag är värdelös på att säga sånt här rätt ut..men jag hoppas innerligt att du förstår vilken fantastisk person du är och hur mycket du förtjänar allt bra som händer dig just nu. Gravid, gift och älskad. Grattis min älskade vän, du är värd allt och lite till!

Jag och Emms

Sååå..ibland måste man ju visa fram en lite mer mjuk sida också 🙂 Annars då. Jo, jag har tränat idag. Och det gick bra! Lite för bra till och med. Just nu känns det som om det går riktigt bra, och det är lite läskigt. Varför ska man känna så? Varför kan man inte få njuta av att träningen går framåt och att man gör framsteg? Dagens träning bestod av lite ryck och lite vändning – och givetvis lite rodd..ska bli spännande att se vad denna fas i träningen kommer att göra för mitt ryck. Jag tycker att jag borde klara en bättre vikt än det PB jag idag har, 50 kg är helt ok i min värld men om jag nu ska börja tävla i tyngdlyftning måste det helt klart upp. Hmm, vi får se helt enkelt..

20130813_171520

Fundersam. Är det meningen att det ska gå bra nu?

 

20130813_171154

 

Magnesium ska vara bra har jag hört..

 

Nehepp. Dags att sova. Skapligt slut efter en helkväll på boxen. Tre pass i rad tar på krafterna kan jag lova. Sov gott!
(för den som undrar – citat i rubriken kommer från filmen (Into the wild”, rekommenderas varmt!)

Leave a Reply

