Rutiner?

Så var snart semestern slut. Firade av detta med lite fest på boxen igår. Eller fest och fest..det började ju som en enmansfest med mig själv.. En trevlig kväll blev det i alla fall tillslut och jag förundras ännu en gång över hur fantastiska människor jag har runt mig.

IMG-20130810-WA0002

IMG-20130810-WA0000

På sätt och vis är det väl bra att semestern lider mot sitt slut. När man jobbar är det så mycket enklare att hålla på rutinerna. Och för min del rutiner kring mat. Kan ju inte påstå att jag äter alla de mål jag ska göra just nu..man glömmer liksom bort dem lite när dagarna är fyllda med så mycket skoj. Jag har definitivt känt att energiintaget har varit lite för litet de senaste dagarna i och med den cykeltur jag gjorde. En hel del energi gick åt under de 70 km och jag har nog inte ätit ikapp mig ännu.

Både gårdagen och dagen har bjudit på träning. Riktigt skojig träning också. Idag har jag bland annat kört lite teknik i ryck och byggt upp lite vikt i split jerk. Mina jerkar börjar kännas stabila nu och det känns bra inför nästa års planer. Kanske inte några jättetunga vikter som fixades idag – var uppe på 62 kg som mest – men, det var snygga reps rakt igenom och det är väl det viktigaste? Gårdagens pass bjöd på mer puls. Lite löpning var med och jag kan ju erkänna att låren fortfarande var skapligt sega efter cyklingen så det gick inte fort igår inte..men, framåt gick det i alla fall 🙂 Det jag definitivt kommer sakna nu när semestern är slut är dessa träningspass utan stress. Ingen tid att passa utan uppvärmning och pass kan ta den tid det tar. Jag har en förmåga att fuska med uppvärmningen, och det är inte bra. Jag hoppas att den rutin jag har skaffat mig gällande uppvärmning nu under semestern blir kvar även fast tiden blir lite mer begränsad. Bara man vill så…

Efter träningen idag så blev det en lite tur till akuten. Inte för egen del (även fast alla tittade lite extra på min tejpade armbåge – tejpar armbågen när jag kör ryck) utan som stöd. Undrar när jag ska lära mig att jag måste äta innan jag beger mig iväg på dessa saker? På senare år har jag blivit otroligt känslig för blod och sjukhusmiljöer (vart sjutton det kommer från har jag ingen aning..) och även fast jag tittade bort när det värsta gjordes så började rummet snurra för mig och kallsvetten bröt fram. Såå..om jag var ett vidare bra stöd kan ju diskuteras, tack och lov så lyckades jag i alla fall hålla mig från att svimma i alla fall.

Jaaa, får se vad jag ska hitta på resten av denna kväll. Äta kanske? Middag skulle ju vara bra att få i sig..

Leave a Reply

