Mindre smart idé..igen..

När ska jag lära mig? Vilodag idag. En perfekt dag för en cykeltur tyckte jag. Varför inte cykla till Strängnäs?

Meningen var att jag skulle säga hej till Emma..om jag hann fram i tid. 35 km och ca 1 h och 10 min som tidsgräns. Jag klarade det nästan. Kom fram till Strängnäs samma minut som Emmas lunch tog slut.  Typiskt. 

Istället för häng med Emms och kulan blev det en glass under ett träd vid Visholmen. Inte så illa det heller..fick sen tag på Marcus också så turen till Strängnäs var definitivt värt sitt slit.

Eller ja, att cykla till Strängnäs var inte så jobbigt. Mest nedför visade det sig när jag sen vände och cyklade hem. Bara uppför mot Eskilstuna ju! Och motvind på de raksträckor som fanns! Vid Kjula och med 11 km kvar började jag fundera på NÄR jag egentligen tyckte detta var en bra idé?

Aja. Nu är det gjort. Och tydligen så räknades inte 60-70 km landsvägscykling som aktiv vila utan det blir visst vila imorgon igen.. (eller var det bara ett förslag Martin? :-))

Nu ska jag fortsätta heja på våra duktiga atleter på YesBox..flåspass i stekande sol är tufft 🙂

image

Leave a Reply

