Helan och halvan på semester – dag 1

Efter en händelserik färd igår som innehöll felåkning, punktering och skön allsång så kom jag och Stina (Helan och halvan) äntligen fram till Sunne och Långfall. Fantastiskt vackert här och ett perfekt avslut på min semester.

image

image

image

image

Denna dag började på bästa möjliga vis med god frukost i strålande sol med en underbar utsikt. Efter frukosten så slöade vi lite i solen..eller ja, då jag har lite svårt att vara stilla allt för länge fick jag äran att klippa gräset. Första gången någonsin jag fick klippa gräset med en åkgräsklippare..hur roligt var inte det?! Alla möjliga olika mönster fick jag till på gräsmattan 🙂

image

image

Då både Helan och halvan gillar att träna så styrde vi nu på eftermiddagen mot slalombacken här i Sunne. Först lätt jogg dit och sen rask (?) promenad upp till toppen. Givetvis låg halvan ca 20 m före hela tiden..upp kom vi tillslut.  Ner också. Lätt jogg tillbaka till bryggan där det blev bad och uppfräschning. Helt underbart!

image

image

image

image

Nu sitter vi i varsin solstol och njuter av ett glas vin. Sen väntar grillat till middag. Livet är galet bra just nu!

Leave a Reply

