En spännande framtid.

Senaste året har varit ganska tävlingsfattigt för min del känns det som. Några tävlingar har jag jag genomfört, men långt ifrån så många som åren innan bjöd på. Mycket har sin förklaring i att tiden inte räcker till, och ekonomin tillåter inte allt för många tävlingar heller. Att driva företag är både tidskrävande och kostar en del den första tiden. Men, nu börjar jag sakna atmosfären och känslan kring att tävla allt för mycket så nu är det dags att sätta nya mål igen 🙂

Det jag alltid har gillat med CrossFit är att den träning jag gör öppnar dörrarna för att testa på mycket nytt. Jag behöver inte hålla mig till en sorts träning och därmed även en sorts tävling, utan kan göra i princip vad som än faller mig i smak. Givetvis vill jag tävla i rena CrossFit-tävlingar så mycket det går, jag älskar det verkligen..men jag vill också tävla i löpning, triathlon etc. Och inför nästa år lägger jag dessutom till Olympiska lyft och Styrkelyft som två områden att tävla i. Dags att ta steget helt enkelt och se  vad man kan åstadkomma där 🙂

Tankar inför nästa år är således att tävla i OLY, SL samt lite längre lopp. Jag vill göra en ny Klassiker med fokus på att få så bra tider som möjligt och inte bara ta mig i mål. Jag vill genomföra Åre Extreme Challenge (vill någon lära mig paddla?!). Jag vill springa den nya fjällmaran på 48 km och 2800 m.h. Och givetvis vill jag också tävla i de CrossFit-tävlingar som dyker upp. Vilket år som väntar! (Och jag tycker lite synd om Martin som på något vis ska få ihop min träning..:))

Jag är så grymt taggad och peppad just nu! Det ska bli fantastiskt roligt och spännande 🙂 Vill någon följa med på mina äventyr så hojta till (bästa vännen har ju bestämt sig för att skaffa kulmage och sen agera matstation, så jag saknar för tillfället en teamkamrat..:)). Allt blir så mycket roligare att genomföra med sällskap nämligen..

Woho! 4 h kvar till nästa träningspass.

Marklyft (RCFFC) AXA (Emms och jag, topp 1)

Vättern 2011

Leave a Reply

