Träningsvärken försvann ju nästan..

Hur kan man glömma bort vilken hemsk träningsvärk “Karen” ger? Igår kändes det helt okej (okej, det tyckte jag inte igår..men jämfört med idag så var gårdagen inget alls!) men imorse kom jag knappt ur sängen. Båda fram- och baksida lår är stelare än stelast och det ser väldigt roligt ut när jag går.

Höll extraöppet på boxen ikväll. Tydligen så uppskattar våra atleter när coachen har ont..undrar varför? 🙂 Vi fortsatte med Games-tema och dagens pass byggde på finaleventet från 2011. Det såg både roligt och jobbigt ut. Jag tackar er som var där ikväll för förståelsen över den kö som blev till roddmaskinen..hoppas verkligen att ekonomin snart tillåter ett inköp av fler roddmaskiner.

Jag har egentligen vila idag. Men nja..är det semester så vill man ju inte riktigt vila. Såå, jag fick den briljanta idéen att ta en kort löptur. Tanken med det hela var att få lite blodgenomströmning i benen och förhoppningsvis därmed få bort lite av träningsvärken. Den delen verkar ha fungerat, känner mig lite mjukare nu än tidigare. Dock kan man säga att synden straffade sig själv (man ska inte fuska med vilodagar, jag vet!) då jag lyckades trampa snett och nu sitter med en svullen fot. Jaja. Det går nog över till imorgon..

Nu väntar lite programmering. Eller ska man säga strukturering av programmering? Var och pratade träning med coach Martin igår. Mycket givande samtal som har gett många idéer. Helt plötsligt blev det ännu roligare att programmera träning 🙂

 

Leave a Reply

