Upp och ner. Igen.

Senaste dagarna har varit som en ren berg- och dalbana när det kommer till formen. Fredagens träning var rent katastrofal och jag minns inte ens när jag senast var så arg och besviken på mig själv. Som tidigare nämnt så är jag inne i en testperiod igen och fredagens pass bestod av ett flertal maxlyft. Inget fungerade den dagen! Vikter som i vanliga fall flyger upp med lätthet var som fastlimmade i marken..otroligt frustrerande och det tog ett tag att smälta de mindre bra resultaten (har jag ens gjort ännu?).

Som tur var väntade grillkväll på boxen senare samma fredag så humöret fick sig en uppsving i alla fall..riktigt trevlig kväll igen som återigen slutade senare än tänkt. I och med den sena natten och valet av dryck på småtimmarna (blir man bjuden är det svårt att säga nej..ok att använda som ursäkt?!) så fick det bli vila igår. Blev en fantastiskt härlig dag ändå igår och för en gångs skull så kändes det inte allt för illa att lägga in en extra vilodag. Skön känsla.

Det pass jag därmed skulle ha gjort i lördags blev uppskjutet till idag. Dock började dagen med poolhäng. Grym uppladdning även fast jag inte var stilla längre än 10 min i sträck (det går bra detta med att slappna av på semestern..). Träningen idag började med Bulgarian Split Squats. Tunga sådana också. 30 kgs hantel i vardera hand för att testa hur många reps jag klarade. Själva repsen gick bra, men jag fick lära mig den hårda vägen i dag att man inte ska dumpa hantlar..speciellt inte om fötterna är ivägen. Det känns ganska så rejält när 30 kg landar på en stortå…och det känns fortfarande. Ska bli intressant att se hur stortån mår imorgon…

20130721_104201

Dagens pass avslutades med “Karen” – 150 wallballs. Jag var väl inte så jättetaggad inför de där wallballsen, speciellt inte med tanke på fredagens träning. Men, hör och häpna – jag fixade faktiskt en ny PB-tid! 7.28 är den nya tiden..och ja, det kändes faktiskt bra. Som sagt, en ren berg-och dalbana detta..

Imorgon styr jag bilen mot Uppsala. Ska bli skoj 🙂

 

Leave a Reply

